Музичні заняття в ДНЗ

               ( Музичне  заняття   для  дітей  старшого  дошкільного  віку, група «Теремок»)

                             "ПОДОРОЖ  У  СВІТ  КРАСИ  І  МУЗИКИ"

Мета:

  1. закріпити  вміння  робити «приставний  крок» вправо, вліво, рухатися  по  колу , виконувати  рухи  відповідно  до  музики, виразно  передавати  характерні  особливості  різних  образів;
  2. закріплювати  вміння  визначати  емоційний  зміст, характер  і  жанр

     музичного  твору; слухати  музику  емоційно, зацікавлено; називати  автора

     твору  і  назву; виховувати  інтерес, любов  до  музики, бажання  слухати  її.

  1. збагачувати  досвід  вихованців  красивою  музикою  за  допомогою  відео

     засобів;

  1. залучати  дітей  до  самостійного  вибору  найвиразніших  за  тембром 

     незвичних  музичних  інструментів  для  виконання  поспівки;

  1. удосконалювати  співочі  здібності  дітей, уміння  співати  природним  голосом , без  напруження  у  співочому, для  дітей даного  віку, діапазоні;
  2. розвивати  звуковисотний  слух, чисте  інтонування; досягати  інтонаційно  чистого, злагодженого  звучання  під  час  поспівки; розвивати  внутрішній

    слух  дітей;

  1. співати, передавати  позитивні  емоції  оточуючим;
  2. закріплювати  вміння  дітей  визначати  вступ, заспів ,приспів  у  піснях;
  3. викликати  почуття  радості  від  індивідуального  співу  та  співу  у  колективі;
  4. заохочувати  дітей  до  музикування  під  час  виконання  пісні;
  5. розвивати  здатність  відчувати  емоційно – образний  зв’язок  музики  і  хореографії; пластику  хлопчиків  і  дівчаток  в  українському  таночку;
  6. виховувати  любов  до  музики;

Обладнання:

  1. Паперові  сніжинки білого  кольору  із  зображеннями  різних  видів

Діяльності  прикріплені  на  каруселі;

  1. Подушечки;
  2. Музичний  центр ,ноутбук;
  3. Електроклавішний  музичний  інструмент;
  4. Діапроектор  з  екраном;
  5. Хлопчикам – українські  пояси; дівчаткам – віночки –обручі;
  6. Музичні  інструменти: мара каси ,ложки ,дзвіночки ,бубонець;
  7. Окуляри 3D;

                      ( під  мелодію  маршу  діти  заходять  до  зали, обходять  коло  і  стають  півколом)

 Музичний  керівник

Діти, сьогодні  до  нас  на  гостину  завітало  багато  гостей .це  муз керівники  з  інших  садочків. Вони  також  навчають  діток  співати  і  танцювати, і  сьогодні  вони  хочуть  побачити, як  ви  вмієте  співати ,танцювати  і  весело  гратись.

  • Привітаймося ,малята,

Побажаймо  всім  здоров’я.

Бо  лікують  дуже  добре

Доброта  з  любов’ю.

МУЗИЧНА  ПОСПІВКА

Ми  в  «Ромашці» всі  малята,

Всі  ми  дружні  дошкільнята.

Добрий  день!

Ми  в  садочок  вранці  йдем,

Тут  співаємо  пісень.

Добрий  день!

Ми  в «Ромашці» любих  друзів

Всіх  зустрінем  в  дружнім  крузі.

Добрий  день!

  • Коли  я  сьогодні  відчинила  музичну  залу, то  побачила, як  ніжні  крихітні  сніжинки  граційно  кружляють  у  своєму  таночку. Вони  так  дружньо  танцювали, так  дружньо  веселились, що  я  їх  запросила  до  нас  на  зустріч. Ці  сніжинки  незвичайні, бо  на  кожній  є  цікаве  зображення, а  щоб  побачити, що  намальовано  на  цих  сніжинках  підійдіть  ближче, роздивіться  і  скажіть, щоб  ви  хотіли  почути, побачити  і  чим  займатися  разом  з  сніжинками  на  сьогоднішньому  занятті.

( діти  підходять  до  каруселі  з  сніжинками, вихователь  звертається  до  дітей)

Вихователь

І  справді, який  чудовий  сюрприз  приготували  сніжинки. Щоб  ти  хотів  робити

( звертається  до  дитини) сьогодні?

( Дитина. Я  хотів  би  потанцювати)

  • Що  тобі  цікаво  було  б? (Дитина. Мені  цікаво  було  б  послухати  чарівну  музику)
  • Чим  ти  любиш  займатися  на  музичних  заняттях? (Дитина. Я  дуже  люблю  співати)
  • А  що  запропонувала  твоя  сніжинка? (Дитина. Моя  сніжинка  пропонує  пограти  на  музичних  інструментах)
  • Про  що  нагадує  малюнок  на  твоїй  сніжинці? (дитина. На  моїй  сніжинці  кетяги  калини, вони  мені  нагадують  дуже  гарну  пісню  про  Україну)
  • Так ,адже  калина – це  символ  України)
  • Щоб  ти ( звертається я до  дитини) хотів  побачити  сьогодні? (Дитина. Я  хочу  побачити  красу  української  зимової  природи)

Музкерівник

     - От  які  ви  розумники! І  тому  сніжинки – балеринки  запрошують  стати  у  дружнє  коло  і  вирушити  у  світ  краси  і  музики.

- Випрямили  спинки ,взялися  за  ручки, вирушаємо, виконуємо  приставний  крок  вправо, а  потім  вліво)

МУЗИЧНО – РИТМІЧНА  ВПРАВА

( під  музику  діти, тримаючись  за  руки, ідуть  приставним  кроком  по  колу  вправо , Ось  попереду  горбки,а  потім  вліво)

  • Вітер  віє  все  сильніше,

Ми  розійдемося  ширше. ( діти  роблять  два  кроки  назад, тримаючись  за  руки)

  • Ось  попереду  горбки,

Переступаєм  залюбки. ( ідуть  по  колу  один  за  одним ,піднімаючи  високо  коліна ,ніби  переступають  горбки, руки  тримають  на  поясі)

  • Ми  швиденько  побіжим,

По  стежинці  поспішим. ( діти  легенько  біжать  по  колу, зупиняється я музика,  діти  зупиняються)

  • молодці! Перша  наша  сніжинка  запрошує  послухати  чарівну  мелодію, а  про  що  ця  мелодія  ви  зараз  здогадаєтесь

( декламування  вірша)

     А Земля, мов казка, чарівна і біла,
     В інії дерева, скрізь сніжок лежить.
     Всюди тихо-тихо, спокій. Мріє тиша.
     І такий чарівний, дивовижний світ.

  • То  ви  здогадались, про  що  буде  мелодія? ( Діти. Про  зиму!)
  • Так, я  всіх  вас  запрошую  сісти  на  музичні  подушечки  і  поринути  в  зимову  казку.

( діти  дивляться  відеоролик  і  слухають  музичний  твір Ф.Шопена «Вальс» №7 «зимова  казка» 1 хвилину)

  • Давайте  пригадаємо, як  називається  цей  твір? (Діти. Цей  твір  називається  вальс «Зимова  казка»
  • Який  композитор  написав  цей  твір? (відповідь  дітей)
  • Тож  продовжимо  насолоджуватися  мелодією  вальсу  і  красою  зимової  української  природи.

 ( діти  слухають  далі  мелодію)

  • Який  характер  має  мелодія «Зимова казка»? (Діти. Мелодія ніжна, загадкова, лірична, мелодійна, задушевна, легка)
  • Що  ви  уявили, слухаючи  вальс Шопена? (відповідь  дітей)
  • А  чи  хотіли  би  ви  побачити  прощальний  танець  зими?
  • Тож  я  пропоную  одягнути  3D  окуляри  і  побачити  прощальний  танок  зими.

(вихователь  з  дітьми  одягають  3D окуляри, під  мелодію  забігає  зима ,танцює  і  знімає  матерію  зі  столика, де  лежать  музичні  інструменти)

( після  перегляду  діти  знімають  окуляри)

Вихователь

Живий  танок  зими  нам  допомогли  побачити  3D окуляри.

Музичний  керівник

      - Прощальним  танцем  Зима  попрощалась  з  нами ,бо  наближається  нова пора року  Веснонька.

      - Діти, вам  сподобалося, як  Зима  попрощалася  з  нами  стрімкою  віхолою? (відповідь  дітей) Подивіться, вона  нам  щось  залишила. Давайте  підійдемо  і  подивимося .( діти  підходять  до  столика)

     -   Що  це? ( Діти .Та  це  ж  незвичні  музичні  інструменти)

  • Виберіть, будь  ласка, кожен  собі  по  інструменту. ( діти  вибирають  інструмент)
  • Яке  зимове  явище  ми  можемо  відтворити  за  допомогою  віброфону ( Діти . Можна  відтворити  пісеньку  снігопаду)
  • А  на  маракасах, що  ми  можемо  заграти? (Ми  можемо  заграти  мелодію  віхоли)
  • А  що  ми  можемо  почути  якщо  заграємо  на  снігових  подушечках)? (Діти . Ми  можемо  почути, як  рипить  сніжок)

ГРА «ВІХОЛА»

  • Віхола  кружляє

Діти співають Ху –у-у! Ху-у-у! ( грають  на  віброфонах)

  • Снігом  сіє

Діти  співають  Шу-шу-шу!Шу-шу-шу! ( грають  на  мара касах)

  • Так  рипить  сніжок

Діти  співають Рип-рип-рип!Рип-рип-рип! ( грають  на  снігових  подушечках)

  • Тож  давайте  заграємо  і  заспіваємо.

ПОСПІВКА  З  ГРОЮ  НА  ДМІ

( діти  співають  по співку, а  потім  підігрують  на  інструментах)

Як  на  нашій  Україні

Віхола  гуляла.

Танцювала  і  співала,

Всіх  розвеселяла.

  • Дуже  гарно  розспівались, молодці! Ви  справжні  артисти, бо  наступна  наша  сніжинка  пропонує  нам  заспівати. ( діти  проходять  до  стільчиків,музичний керівник  нагадує   про  правильну  поставу)  Давайте  заспіваємо  пісню «Плаче  на  даху  сніжок»

ПІСНЯ  «ПЛАЧЕ  НА  ДАХУ  СНІЖОК»

- Гарна  вийшла  у  нас  пісенька, після  якої  залишилися  такі  зимові  бурульки.

( музичний  керівник   звертає  увагу  дітей  на мольберт, де  прикріплені  декілька   бурульок  з  паперу, різні  за  розміром: одна – довга  і  три  короткі)

- Діти, які  за  розміром  краплинки? (відповідь  дітей)

- Так, бурульки   бувають  різні  за  розміром ,так  і нотки  бувають  довгі  і  короткі . Проспіваємо  довгу  нотку ТА  на  одному  диханні ( діти  співають) ,а  зараз  заспіваємо  три  короткі  нотки ТІ-ТІ-ТІ ( діти  співають)

РИТМІЧНЙИ  МАЛЮНОК

( діти  виконують  ритмічний  малюнок)

  • Давайте  проспіваємо  і  відтворимо  долоньками  ритмічний  малюнок.
  • Я  і  сніжинка  дуже  задоволені, ви  як  справжні  музиканти. І наступна  сніжинка  запрошує  заспівати  пісню, яку  ми  готуємо  до  маминого  свята. Я  заграю, а  ви  послухайте, як  називається  пісенька.

( муз керівник  грає  вступ  пісні «Мамина  помічниця»)

  • Як  називається  пісенька?(відповідь  дітей)
  • Що  я  заграла? (Діти .Звучав  вступ  пісеньки)
  • Давайте  пригадаємо ,з  яких  частин  складається  пісенька. (Діти .Пісенька  складається  зі  вступу , заспіву, приспіву)
  • Заспіваємо, але  перед  тим, як  співати  давайте  повторимо  приспів .слухаємо  уважно  мелодію  заспіву ,приспів  співаємо.

( діти  згадують  приспів)

  • Каріна, я  тобі  пропоную  бути  сьогодні  солісткою .Ти  будеш  співати  заспів ,а  приспів  будемо  співати  всі  разом)

ПІСНЯ «МАМИНА  Я  ДОНЯ»

  • Які  ви справжні  помічники  своїм  мамам, молодці, а  ви  знаєте, що :

У  всьому  світі  кожен  зна -

Є  Батьківщина  лиш  одна.

І  в  нас  вона  одна  єдина,

Це  наша  славна  Україна!

Не  забувай  Шевченків  спів,

Про  горду  славу  козаків.

Незабувай, що  ти  дитина,

Землі, що  зветься  Україна!

  • І  наступна  наша  сніжинка  пропонує  затанцювати  нам  веселий  український  таночок «Черевички». Тож  я  пропоную  підготуватися до  танцю. ( звучить  мелодія, діти  одягають  атрибути:хлопчики –пояси ,дівчатка – віночки –обручі)

ТАНОК «ЧЕРЕВИЧКИ»

  • Які  ви  молодці! Так  співати  й  танцювати  можуть  тільки  в  нас  на  Україні!

Хай  добре  ведеться  усім  в  Україні,

Хай  злагода  й  мир  запанують  віднині.

ПІСНЯ «ЩЕ  НЕ  ВМЕРЛА  УКРАЇНА»

  • Всі  наші  бажання, які  запропонували  сніжинки  здійснились.
  • А  що  сподобалось  вам, дітки, найбільше  на  занятті? (відповіді  дітей)
  • Я  вам  дуже  дякую  за  чудовий, веселий  настрій, який  ви  створили  і для  мене і  гостям. Давайте  всі  дружно  попрощаємось.

ПРОЩАЛЬНА  ПІСЕНЬКА