Музичні заняття в ДНЗ
( Музичне заняття для дітей старшого дошкільного віку, група «Теремок»)
"ПОДОРОЖ У СВІТ КРАСИ І МУЗИКИ"
Мета:
- закріпити вміння робити «приставний крок» вправо, вліво, рухатися по колу , виконувати рухи відповідно до музики, виразно передавати характерні особливості різних образів;
- закріплювати вміння визначати емоційний зміст, характер і жанр
музичного твору; слухати музику емоційно, зацікавлено; називати автора
твору і назву; виховувати інтерес, любов до музики, бажання слухати її.
- збагачувати досвід вихованців красивою музикою за допомогою відео
засобів;
- залучати дітей до самостійного вибору найвиразніших за тембром
незвичних музичних інструментів для виконання поспівки;
- удосконалювати співочі здібності дітей, уміння співати природним голосом , без напруження у співочому, для дітей даного віку, діапазоні;
- розвивати звуковисотний слух, чисте інтонування; досягати інтонаційно чистого, злагодженого звучання під час поспівки; розвивати внутрішній
слух дітей;
- співати, передавати позитивні емоції оточуючим;
- закріплювати вміння дітей визначати вступ, заспів ,приспів у піснях;
- викликати почуття радості від індивідуального співу та співу у колективі;
- заохочувати дітей до музикування під час виконання пісні;
- розвивати здатність відчувати емоційно – образний зв’язок музики і хореографії; пластику хлопчиків і дівчаток в українському таночку;
- виховувати любов до музики;
Обладнання:
- Паперові сніжинки білого кольору із зображеннями різних видів
Діяльності прикріплені на каруселі;
- Подушечки;
- Музичний центр ,ноутбук;
- Електроклавішний музичний інструмент;
- Діапроектор з екраном;
- Хлопчикам – українські пояси; дівчаткам – віночки –обручі;
- Музичні інструменти: мара каси ,ложки ,дзвіночки ,бубонець;
- Окуляри 3D;
( під мелодію маршу діти заходять до зали, обходять коло і стають півколом)
Музичний керівник
Діти, сьогодні до нас на гостину завітало багато гостей .це муз керівники з інших садочків. Вони також навчають діток співати і танцювати, і сьогодні вони хочуть побачити, як ви вмієте співати ,танцювати і весело гратись.
- Привітаймося ,малята,
Побажаймо всім здоров’я.
Бо лікують дуже добре
Доброта з любов’ю.
МУЗИЧНА ПОСПІВКА
Ми в «Ромашці» всі малята,
Всі ми дружні дошкільнята.
Добрий день!
Ми в садочок вранці йдем,
Тут співаємо пісень.
Добрий день!
Ми в «Ромашці» любих друзів
Всіх зустрінем в дружнім крузі.
Добрий день!
- Коли я сьогодні відчинила музичну залу, то побачила, як ніжні крихітні сніжинки граційно кружляють у своєму таночку. Вони так дружньо танцювали, так дружньо веселились, що я їх запросила до нас на зустріч. Ці сніжинки незвичайні, бо на кожній є цікаве зображення, а щоб побачити, що намальовано на цих сніжинках підійдіть ближче, роздивіться і скажіть, щоб ви хотіли почути, побачити і чим займатися разом з сніжинками на сьогоднішньому занятті.
( діти підходять до каруселі з сніжинками, вихователь звертається до дітей)
Вихователь
І справді, який чудовий сюрприз приготували сніжинки. Щоб ти хотів робити
( звертається до дитини) сьогодні?
( Дитина. Я хотів би потанцювати)
- Що тобі цікаво було б? (Дитина. Мені цікаво було б послухати чарівну музику)
- Чим ти любиш займатися на музичних заняттях? (Дитина. Я дуже люблю співати)
- А що запропонувала твоя сніжинка? (Дитина. Моя сніжинка пропонує пограти на музичних інструментах)
- Про що нагадує малюнок на твоїй сніжинці? (дитина. На моїй сніжинці кетяги калини, вони мені нагадують дуже гарну пісню про Україну)
- Так ,адже калина – це символ України)
- Щоб ти ( звертається я до дитини) хотів побачити сьогодні? (Дитина. Я хочу побачити красу української зимової природи)
Музкерівник
- От які ви розумники! І тому сніжинки – балеринки запрошують стати у дружнє коло і вирушити у світ краси і музики.
- Випрямили спинки ,взялися за ручки, вирушаємо, виконуємо приставний крок вправо, а потім вліво)
МУЗИЧНО – РИТМІЧНА ВПРАВА
( під музику діти, тримаючись за руки, ідуть приставним кроком по колу вправо , Ось попереду горбки,а потім вліво)
- Вітер віє все сильніше,
Ми розійдемося ширше. ( діти роблять два кроки назад, тримаючись за руки)
- Ось попереду горбки,
Переступаєм залюбки. ( ідуть по колу один за одним ,піднімаючи високо коліна ,ніби переступають горбки, руки тримають на поясі)
- Ми швиденько побіжим,
По стежинці поспішим. ( діти легенько біжать по колу, зупиняється я музика, діти зупиняються)
- молодці! Перша наша сніжинка запрошує послухати чарівну мелодію, а про що ця мелодія ви зараз здогадаєтесь
( декламування вірша)
А Земля, мов казка, чарівна і біла,
В інії дерева, скрізь сніжок лежить.
Всюди тихо-тихо, спокій. Мріє тиша.
І такий чарівний, дивовижний світ.
- То ви здогадались, про що буде мелодія? ( Діти. Про зиму!)
- Так, я всіх вас запрошую сісти на музичні подушечки і поринути в зимову казку.
( діти дивляться відеоролик і слухають музичний твір Ф.Шопена «Вальс» №7 «зимова казка» 1 хвилину)
- Давайте пригадаємо, як називається цей твір? (Діти. Цей твір називається вальс «Зимова казка»
- Який композитор написав цей твір? (відповідь дітей)
- Тож продовжимо насолоджуватися мелодією вальсу і красою зимової української природи.
( діти слухають далі мелодію)
- Який характер має мелодія «Зимова казка»? (Діти. Мелодія ніжна, загадкова, лірична, мелодійна, задушевна, легка)
- Що ви уявили, слухаючи вальс Шопена? (відповідь дітей)
- А чи хотіли би ви побачити прощальний танець зими?
- Тож я пропоную одягнути 3D окуляри і побачити прощальний танок зими.
(вихователь з дітьми одягають 3D окуляри, під мелодію забігає зима ,танцює і знімає матерію зі столика, де лежать музичні інструменти)
( після перегляду діти знімають окуляри)
Вихователь
Живий танок зими нам допомогли побачити 3D окуляри.
Музичний керівник
- Прощальним танцем Зима попрощалась з нами ,бо наближається нова пора року Веснонька.
- Діти, вам сподобалося, як Зима попрощалася з нами стрімкою віхолою? (відповідь дітей) Подивіться, вона нам щось залишила. Давайте підійдемо і подивимося .( діти підходять до столика)
- Що це? ( Діти .Та це ж незвичні музичні інструменти)
- Виберіть, будь ласка, кожен собі по інструменту. ( діти вибирають інструмент)
- Яке зимове явище ми можемо відтворити за допомогою віброфону ( Діти . Можна відтворити пісеньку снігопаду)
- А на маракасах, що ми можемо заграти? (Ми можемо заграти мелодію віхоли)
- А що ми можемо почути якщо заграємо на снігових подушечках)? (Діти . Ми можемо почути, як рипить сніжок)
ГРА «ВІХОЛА»
- Віхола кружляє
Діти співають Ху –у-у! Ху-у-у! ( грають на віброфонах)
- Снігом сіє
Діти співають Шу-шу-шу!Шу-шу-шу! ( грають на мара касах)
- Так рипить сніжок
Діти співають Рип-рип-рип!Рип-рип-рип! ( грають на снігових подушечках)
- Тож давайте заграємо і заспіваємо.
ПОСПІВКА З ГРОЮ НА ДМІ
( діти співають по співку, а потім підігрують на інструментах)
Як на нашій Україні
Віхола гуляла.
Танцювала і співала,
Всіх розвеселяла.
- Дуже гарно розспівались, молодці! Ви справжні артисти, бо наступна наша сніжинка пропонує нам заспівати. ( діти проходять до стільчиків,музичний керівник нагадує про правильну поставу) Давайте заспіваємо пісню «Плаче на даху сніжок»
ПІСНЯ «ПЛАЧЕ НА ДАХУ СНІЖОК»
- Гарна вийшла у нас пісенька, після якої залишилися такі зимові бурульки.
( музичний керівник звертає увагу дітей на мольберт, де прикріплені декілька бурульок з паперу, різні за розміром: одна – довга і три короткі)
- Діти, які за розміром краплинки? (відповідь дітей)
- Так, бурульки бувають різні за розміром ,так і нотки бувають довгі і короткі . Проспіваємо довгу нотку ТА на одному диханні ( діти співають) ,а зараз заспіваємо три короткі нотки ТІ-ТІ-ТІ ( діти співають)
РИТМІЧНЙИ МАЛЮНОК
( діти виконують ритмічний малюнок)
- Давайте проспіваємо і відтворимо долоньками ритмічний малюнок.
- Я і сніжинка дуже задоволені, ви як справжні музиканти. І наступна сніжинка запрошує заспівати пісню, яку ми готуємо до маминого свята. Я заграю, а ви послухайте, як називається пісенька.
( муз керівник грає вступ пісні «Мамина помічниця»)
- Як називається пісенька?(відповідь дітей)
- Що я заграла? (Діти .Звучав вступ пісеньки)
- Давайте пригадаємо ,з яких частин складається пісенька. (Діти .Пісенька складається зі вступу , заспіву, приспіву)
- Заспіваємо, але перед тим, як співати давайте повторимо приспів .слухаємо уважно мелодію заспіву ,приспів співаємо.
( діти згадують приспів)
- Каріна, я тобі пропоную бути сьогодні солісткою .Ти будеш співати заспів ,а приспів будемо співати всі разом)
ПІСНЯ «МАМИНА Я ДОНЯ»
- Які ви справжні помічники своїм мамам, молодці, а ви знаєте, що :
У всьому світі кожен зна -
Є Батьківщина лиш одна.
І в нас вона одна єдина,
Це наша славна Україна!
Не забувай Шевченків спів,
Про горду славу козаків.
Незабувай, що ти дитина,
Землі, що зветься Україна!
- І наступна наша сніжинка пропонує затанцювати нам веселий український таночок «Черевички». Тож я пропоную підготуватися до танцю. ( звучить мелодія, діти одягають атрибути:хлопчики –пояси ,дівчатка – віночки –обручі)
ТАНОК «ЧЕРЕВИЧКИ»
- Які ви молодці! Так співати й танцювати можуть тільки в нас на Україні!
Хай добре ведеться усім в Україні,
Хай злагода й мир запанують віднині.
ПІСНЯ «ЩЕ НЕ ВМЕРЛА УКРАЇНА»
- Всі наші бажання, які запропонували сніжинки здійснились.
- А що сподобалось вам, дітки, найбільше на занятті? (відповіді дітей)
- Я вам дуже дякую за чудовий, веселий настрій, який ви створили і для мене і гостям. Давайте всі дружно попрощаємось.
ПРОЩАЛЬНА ПІСЕНЬКА